Erfaringsdeling: Integrering av Zigbee- og Z-Wave-enheter med Homey

Hei, jeg er ny til Homey og har vært spesielt impresjonert med muligheten for å kombinere både Zigbee og Z-Wave-enheter. Jeg ønsker å dela min erfaring og noen tips jeg har fått underveis.Først og fremme har jeg hatt en del utfordringer med å sette opp min Zigbee-nettverk. Jeg brukte før en annen system, men med Homey føler jeg meg endelig fritt til å utvikle en fullstendig automatisert hjem. En ting jeg har lært er viktig er å sikre at Zigbee-koblingen er stabil. Jeg brukte før en ekstern Zigbee-usb-adapter, men endte opp med å kjøpe en Zigbee-coordinator som hadde bedre dækkingsområde og mer robusthet.For Z-Wave-enheter har jeg hatt en annen type utfordring. Jeg har noen eldre Z-Wave-enheter som ikke alltid er kompatibelt med de nyeste firmware-versionene. Jeg har lært at det er viktig å sjekke kompatibilitet før jeg kjøper nye enheter og å være forsiktig med oppdateringer for å ikke bryte eksisterende konfigurasjoner.En ting jeg er spesielt stolt av er hvordan jeg har integrert min Zigbee-smartlås. Jeg brukte før en annen system, men med Homey føler jeg meg endelig fritt til å utvikle en fullstendig automatisert hjem. Jeg har også laget en rutine som automatisk låser døren når jeg forlater hjemmet, noe som gjør meg mer sikker.Jeg ønsker å dela en tip som jeg har fått underveis: når du setter opp nye enheter, spesielt Zigbee, er det viktig å være patient og følge instruksjonene nøje. Jeg har også funnet at å bruke virtuelle enheter kan være en god måte å organisere systemet ditt og gjøre det mer brukervennlig.Jeg ønsker å høre fra deg om erfaringene dere har med Zigbee og Z-Wave-integrering og om dere har noen tips eller råd som jeg kan bruke for å forbedre systemet mitt.Takk for leset og jeg ser frem til å lære mer og bidra til denne fantastiske community!